www.tarhebartar.ir
< یادداشت چهارم - رنگ طالبی بوی خدا دارد !
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که امام علیه السلام کمتر به منبر مى‏نشست که پیش از خطبه نگوید : ] مردم از خدا بترسید که هیچ انسانى بیهوده آفریده نگردیده تا به بازى پردازد ، و او را وا ننهاده‏اند تا خود را سرگرم بى‏فایدت سازد ، و دنیایى که خود را در دیده او زیبا داشته جایگزین آخرتى نشود که آن را زشت انگاشته ، و فریفته‏اى که از دنیا به بالاترین مقصود نایل گردیده چون کسى نیست که از آخرت به کمترین نصیب رسیده . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----271374---
بازدید امروز: ----6-----
بازدید دیروز: ----7-----
رنگ طالبی بوی خدا دارد !

 

نویسنده: محمد
دوشنبه 87/8/6 ساعت 10:13 عصر

ارزش یک سال را دانش آموزی که پشت کنکور مانده می داند . ارزش یک ماه را مادری که فرزندی نارس به دنیا آورده می داند . ارزش یک هفته را سردبیر یک هفته نامه می داند . ارزش یک دقیقه را شخصی که از قطار جا مانده  و ارزش یک ثانیه را آنکه از تصادفی مرگبار جان بدر برده می داند . هر لحظه گنج بزرگی است ، گنجتان را مفت از دست ندهید ! باز به خاطر بیاورید که زمان به خاطر هیچ کس منتظر نمی ماند . دیروز به تاریخ پیوست ، فردا معماست ، و امروز  هدیه است .

... و از آن می سوزم که این ها را می دانم و باز هم وقتم تلف می شود و روزها پشت سر هم می گذرد و من زمان را از دست می دهم ، آری زمان برای هیچ کس منتظر نمی ماند و برای موفقیت باید از آن جلو زد .

من یک بار توانستم از زمان جلو بزنم ، هر چند سخت بود ولی توانستم از آن جلو بزنم ، هر چند بعد از آن نتوانستم به آنچه می خواستم برسم  اما توانستم کمر او را به خاک بمالم  ولی حالا  او دوباره خنده کنان از من عبور می کند و من نمی توانم کاری بکنم .

می دانم که سال بعد افسوس این زمان های از دست رفته را می خورم اما افسوس چه فایده دارد ؟! ، می دانم اگر سال بعد به رویدادهای فعلی بیاندیشم خنده ام خواهد گرفت و خودم را سرزنش می کنم اما چه کار می توانم بکنم ؟ ، مدیریت رویدادها در  اختیار من نیست و من در حیرت بازی روزگار مانده ام ، به جای این که برای فوق بخوانم کارم شده انتظار برای رفتن و ور رفتن به کامپیوتر تازه دیروز در اتلاف وقت نیز کم آوردم و دوباره به نوشتن پناه آوردم ، نمی دانم اگر نوشتن را بلد نبودم باید چه کار می کردم ...

خلاصه این که چند وقت پیش که هجمه مشکلات و سختی ها به من فشار می آورد و از بلاتکلیفی خسته شده بودم  چند حدیث درباره صبر،مشکلات،توکل و ... می خواندم ، خیلی قشنگ بود ، آرام شدم و امیدوار تر و خلاصه مطلب این بود که بارها به خودم گوش زد می کنم : محمد اگر از فهم سنت ها و کارهای خدا عاجز شدی صبر کن و توکل که خداوند بندگان متوکل و صبور را دوست دارد و بعد از هر مشکلی فرج و گشایشی است ، آرام باش و کارها را به او بسپار و تنها از کمک بخواه و راضی باش به آنچه که او برای تو می خواهد ... .

! سوره بقره آیه 153 :

ای اهل ایمان (در پیشرفت کار خود ) صبر و مقاومت پیشه کنید و به خدا و نماز توسل جویید که خداوند یاور صابران است .

! خداوند خطاب به رسول اکرم r :

وقتی بنده ای از بندگانم گرفتار مصیبتی در جسم یا در مال و یا در فرزندش شود سپس او در برابر آن ها صبر و مقاومت نماید ، من در روز قیامت حیا می کنم از این که برای او ترازوی اعمال قرار دهم و یا دفتر اعمالی را برای او بگشایم .

! حضرت علی u : } غرر الحکم،ص274 {

نعمت های آخرت را کسی به دست نمی آورد مگر با تحمل و صبر در برابر سختی ها و امتحان های دنیا

! امام سجاد u : } مستدرک الوسایل،ج2،ص434 {

در قیامت ، زمانی که تمام انسان ها گرد هم می آیند ، منادی فریا می زند : صابران کجایند ؟ تا بدون حساب وارد بهشت گردند

! صباح ابن سیابة می گوید " به امام صادق u عرض کردم : بلاهایی که بر انسان نازل می شود تنها صرف گناه است " ، امام فرمود :

نه ، بلکه برای آن است که خداوند متعال صدای ناله ، افغان و دعای انسان را بشنود تا برای او حسنات نوشته شود و گناهانش آمرزیه گردد و ذخیره ای برای روز قیامت داشته باشد .

 ! امام کاظم u :

مومن مانند دو کفه ترازو است هر چه ایمانش کاملتر شود بلاها و سختی هایش بیشتر می گردد تا وقتی که با خدا ملاقات می کند هیچ خطا و معصیتی در نامه عملش نماند

***

در ضمن از روی بیکاری چند تا بازی آنلاین و چندتا کلیپ برایتون جمع کردم که در زیر قرار می دم :

کلیپ حضرت یوسف (ع) - (زلیخا و پناه حضرت به خدا)

بازی آنلاین تیر اندازی

بازی آنلاین له کردن ملت با ماشین

چند تا باز ی آنلاین


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سفر دوباره
    یادداشت چهارم
    بدون شرح ...
    تست های روانشناسی
    مناجات با خدا
    یادداشت سوم
    سالگرد ساخت مسجد مقدس جمکران به دستور امام زمان ( عج )
    مسجد مقدس جمکران افراط ها و تفریط ها :
    گزارش کاراموزی ساختمان
    خلاصه ترجمه جز چهارم
    خلاصه ترجمه جز دوم و سوم
    مجموعه عکس های کعبه
    سخنان پیامبر (ص) درباره ماه مبارک رمضان در اواخر ماه شعبان
    جمعه زیباست چون یار آمدنیست
    عصر ظهور
    [همه عناوین(72)][عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  •  Atom 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • لینک دوستان من

  • لوگوی دوستان من

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  • آوای آشنا

  •