www.tarhebartar.ir
< رنگ طالبی بوی خدا دارد !
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! من از تو خشنودی به قضایت، برکت مرگِ پس از زندگی، خوشی زندگی پس از مرگ، لذّت نگریستن به رخسارت، شوق دیدار و دیدنت بی تنگنایی زیانبار و یا فتنه ای گمراه کننده را خواستارم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----271365---
بازدید امروز: ----4-----
بازدید دیروز: ----9-----
رنگ طالبی بوی خدا دارد !

 

نویسنده: محمد
یکشنبه 87/6/31 ساعت 6:24 عصر

 

الو سلام  منزل خداست ؟ این منم مزاحمی که آشناست ، هزار دفعه این شماره را دلم گرفته است ولی هنوز پشت خط در انتظار یک صداست ، شما که گفته اید پاسخ سلام واجب است به ما که می رسد ، حساب بنده ها یتان جداست ؟ الو دوباره قطع و وصل تلفنم شروع شد خرابی از دل من است یا که عیب سیم هاست ؟ چرا صدایتان  نمی رسد کمی بلند تر صدای من چطوره ؟ خوب و صاف و واضح و رساست ؟ اگر اجازه می دهی برایت درد دل کنم شنیده ام که گریه بر تمام دردها شفاست ، دل مرا بخوان به سوی خود تا سبک شوم

خیلی مطالب عاشقانه ، عکس های جالب و مقاله دارم اما خواستم خودم بنویسم ، بنویسم تا دکمه های کیبورد جان دارد ...

وقتی می خواستم سال پیش در کنکور ارشد قبول شم و بدون هیچ خواندنی رفتم سر جلسه باز هم امید داشتم چون می دانستم خدایم قدرتی بی پایان است و هر آنچه بخواهد همان می شود و به جای خواندن با او معامله ای کردم ، معامله بزرگ که اگر قبول می شدم بر عهده من بود اما وقتی اردیبهشت نتیجه ها آمد و من قبول نشدم به جای اینکه از او گلایه کنم او را شکر کردم به خاطر اینکه او صلاح مرا بهتر از من می داند و حالا دوباره موقعیتی برایم پیش آمده که هم می توانم اینجا درس بخوانم هم در خارج از کشور اونم به خاطر ماموریت پدرم که فرصتی تازه به رویم باز شده است و قرار همین روزها بار سفر را ببندیم

یادم است وقتی که می خواستم یک شروع تازه ای را آغاز کنم و به عبارتی در آستانه پرواز بودم و از بالای کوه امید با شوق بال و پر می زدم هنوز پرواز نکرده به پایین پرت شدم و این بار هم خدایم نخواست اولش ناراحت شدم اونم نه یه ذره اما چون او خواسته بود باید قبول می کردم و دوران بدی داشتم و مدتی طول کشید تا توانستم خودم را بازیابی کنم در مدت بازسازی خوب نتوانستم از فرصتم استفاده کنم چرا که کلی برنامه داشتم و می خواستم کلاس های ارشد ، زبان و کامپیوتر برم اما همش تو مسافرت بودم تا بتوانم آنچه خدا برایم خواسته بود را درک کنم

آیه قشنگی که به من برمی گرده ( آیه 216 بقره : شاید چیزی را ناخوشایند بدانید در حالی که آن برای شما نیکوست و شاید چیزی را دوست بدارید در حالی که آن برای شما شر است خداوند می داند و شما نمی دانید) نمی دانم اما می دانم که بلاخره درک کردم و حال و احوالم رو به را شده  و باز او را شکر می کنم که او دوباره آنچه صلاح بود بر ما جاری ساخت .

 هر چند به چیزهای مختلفی متهم شدم ، متهم شدم که با نقشه وارد زندگی کسی شدم اما غافل از آنکه مدتی از غم کسی می سوختم که زمن خبر نداشت و اصلا هم نمی خواستم تا زمان مناسب ، زمانی که شرایط مهیا شده بهش بگم تا اینکه ... ، متهم شدم به اینکه هیچ تلاشی نمی کردم و سعی نکردم تا قضا و قدر را عوض کنم اما غافل از اینکه این دو ترم آخر کلی درس سخت داشتم که مشکل بود اما چون اندیشه پرواز داشتم برنامه ریزی کردم که هر طور شده توی همین دو ترم تمام شه و حتی به تابستان هم نکشه و برای همین بهم فشار آمد و دوتا پروژه پایانی را باهم گرفتم و ... همچنین داریم که گویند دعا قضا را تغییر می دهد هر چند محکم شده باشد و من هم خیلی دعا کردم لحظاتی درباره این موضوع با او سخن گفتم که می دانم حتما صدایم به آسمان هم رسیده و کسانی را واسطه قرار دادم که بهترین های عالمند اما نمی دانم چرا بیشتر اوقات می گفتم اگر صلاحه ! اگر صلاحه بشه ؟ ! نمی دانم و حالا که نشد حتما صلاح نبوده

من از هیچ چیز و هیچ کس گله ندارم بلکه متشکرم ، دوست داشتن مرا بزرگ کرد و مرا با لحظاتی آشنا کرد که در آن به اوج رفتم و حالاتی داشتم که فقط آن ها را در کتاب ها خوانده بودم و شادم که در شرار او می سوختم

ولی این بار که در آستانه کوچ از ایران هستم حالا به خاطر هر چی مثلا ادامه تحصیل به رفتن از ته دل راضی نیستم ، آره دل من راضی به رفتن نیست و این بار به خدایم گلایه کردم ، گلایه کردم از اینکه قرار است من از شهر آرزوهایم دور شوم ، گلایه کردم از اینکه قرار از مسجد جمکران دور شوم ، گلایه کردم به امام زمانم (عج) که درسته دل من هر چند بیماره اما پرنده جمکرانه ، گلایه کردم که اماما من ، شما و مسجدتان را خیلی دوست دارم اگر شما هم یه کم مرا دوست داشته باشید سفرم به تعویق می افته ، گلایه کردم به امامم از اینکه من دارم می رم اما کسی بهم نمی گه نرو و ....

و نمی دانم همین باعث شده که کارم گیر کنه یا نه ؟ کار تکمیل پرونده و مدرکم از یک طرف و کار سربازی از طرف دیگر خوب پیش نمیره و کارم گیر کرده و احتمالا من دیرتر از خانواده ایران را ترک می کنم و من این را به حساب آنچه که دوست دارم بپندارم گذاشتم و خدا را شکر که هنوز کسی صدایم را می شنود ...


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: محمد
جمعه 87/6/29 ساعت 1:5 عصر

 جمکران گنجینه فنا ناپذیر

به مناسبت سالگرد ساخت مسجد جمکران به دستور و عنایت صاحب الزمان ( عج ) یه سری حدیث در این باره و همچنین تاریخچه جمکران را در ادامه آن ذکر می کنم :

چند حدیث :

امام زمان ( عج ) در توقیع شریفی می فرمایند :

ما را از شیعیان دور نگه نمی دارد مگر اعمال و رفتارهای آنان که به ما می رسد و برای ما ناخوشایند و دور از انتظار است ( بحار الانوار ج 53 ص 177 )

امام زمان ( عج ) در توقیع شریفی می فرمایند :

ما در مراعات شما اهمال نکرده و شما را فراموش نکرده ایم و اگر چنین بود بلاهای سخت بر شما نازل می شد و دشمنان شما را مستصل می کردند ، پس تقوا پیشه کنید و ما را یاری کنید بر بیرون آوردنتان از فتنه ای که بر شما مشرف شده است ( بحار ج 53 ص 175 )

امام صادق ( ع ) درباره حضرت مهدی ( عج ) فرمودند :

هر کجا باشید چون مهر تابان بر شما طلوع می کند پس هرگز در حق او تردید به خود راه ندهید ( بشاره الاسلام ص 152 )

امام باقر ( ع ) به یکی از شیعیان خود که گویا از طولانی شدن انتظار ملول و دلتنگ شده بود فرمود :

اگر کسی از شما بگوید : اگر قائم را درک کنم یاریش خواهم کرد مانند کسی است که با شمشیر خود در کنار آن حضرت نبرد می کند و اجر شهید را دارد ( بحار ج 52 ص 126 )

همچنین به همین مناسبت از بین مطالب و سخنرانی هایی که شنیدم و یا کتاب هایی که خواندم چند مورد درباره اینکه چگونه و از چه راه هایی می توان امام زمان ( عج ) را خشنود سازیم جمع آوری کردم که در اختیار شما قرار می دهم :

1-      کمک و صدقه به محرومین به نیت سلامتی و دور کردن غم و اندوه از ایشان

2-      نماز اول وقت موجب خوشحالی ایشان می شود

3-      صلوات فرستادن به همراه "عجل فرجهم" زیبا ترین هدیه به ایشان است (حداقل روزی 100 مرتبه)

4-      تلاوت قرآن بخصوص سوره های یس،نبا،عصر،واقعه ملک بعد از نماز و تقدیم به اموات و شیعیانی که وارث ندارند

5-      به نیابت ایشان به زیارت ائمه رفتن و یا دیگران را به زیارت فرستادن

6-      به والدین خود خدمت کنید و مطمئن باشید قلب عالم امکان حضرت مهدی ( عج ) خشنود می شود

7-      در فراق و جدایی ایشان دعای ندبه و دعای غیبت ایشان را خواندن ( اللهم عرفنی نفسک ... )

8-      خواندن نماز ایشان

9-      احترام به سادات و دوستان حضرت به نیت خوشحال کردن ایشان

10-   بعد از هر نماز برای فرج ایشان زیاد دعا کردن

11-    و ....

تاریخچه جمکران :

شیخ حسن بن مثله جمکرانى مى گوید: من شب سه شنبه، 17 ماه مبارک رمضان سال 373 هجرى قمرى در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتى از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند:

برخیز و مولاى خود حضرت مهدى علیه السلام را اجابت کن که تو را طلب نموده است.

آنها مرا به محلى که اکنون مسجد جمکران است آوردند، چون نیک نگاه کردم، تختى دیدم که فرشى نیکو بر آن تخت گسترده شده و جوانى سى ساله بر آن تخت، تکیه بر بالش کرده و پیرمردى هم نزد او نشسته است، آن پیر، حضرت خضر علیه السلام بود که مرا امر به نشستن نمود، حضرت مهدى علیه السلام مرا به نام خودم خواند و فرمود:

برو به حسن مسلم (که در این زمین کشاورزى مى کند) بگو: این زمین شریفى است و حق تعالى آن را از زمین هاى دیگر برگزیده است، و دیگر نباید در آن کشاورزى کند.

عرض کردم: یا سیدى و مولاى! لازم است که من دلیل و نشانه اى داشته باشم و گرنه مردم حرف مرا قبول نمى کنند، آقا فرمود:

تو برو و آن رسالت را انجام بده، ما نشانه هایى براى آن قرار مى دهیم، و همچنین نزد سید ابوالحسن (یکى از علماى قم ) برو و به او بگو: حسن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمین به دست آورده است، وصول کند و با آن پول در این زمین مسجدى بنا نماید.

چون به راه افتادم، چند قدمى هنوز نرفته بودم که دوباره مرا باز خواندند و فرمودند:

بزى در گله جعفر کاشانى است، آنرا خریدارى کن و بدین مکان آور و آنرا بکش و بین بیماران انقاق کن، هر بیمار و مریضى که از گوشت آن بخورد، حق تعالى او را شفا دهد.

حسن بن مثله جمکرانى مى گوید: من به خانه بازگشتم و تمام شب را در اند یشه بودم، تا اینکه نماز صبح را خوانده و به سراغ على المنذر رفتم و ماجراى شب گذشته را براى او نقل کردم و با او به همان مکان شب گذشته رفتیم، و در آنجا زنجیرهایى را دیدیم که طبق فرموده امام علیه السلام حدود بناى مسجد را نشان میداد.

سپس به قم نزد سید ابوالحسن رضا رفتیم و چون به در خانه او رسید یم، خادم او گفت: آیا تو از جمکران هستى؟ به او گفتم: بلى! خادم گفت: سید از سحر در انتظار تو است. آنگاه به درون خانه رفتیم و سید مرا گرامى داشت و گفت: اى حسن بن مثله من در خواب بودم که شخصى به من گفت:

حسن به مثله، از جمکران نزد تو می آید، هر چه او گوید، تصدیق کن و به قول او اعتماد نما، که سخن او سخن ماست و قول او را رد نکن.

از هنگام بیدار شدن تا این ساعت منتظر تو بودم، آنگاه من ماجراى شب گذشته را براى وى تعریف کردم، سید بلافاصله فرمود تا اسب ها را زین نهادند و بیرون آوردند و سوار شدیم، چون به نزدیک روستاى جمکران رسید یم، گله جعفر کاشانی را دیدیم، آن بز از پس همه گوسفندان مى آمد، چون به میان گله رفتم، همین که بز مرا دید به طرف من دوید، جعفر سوگند یاد کرد که این بز در گله من نبوده و تاکنون آنرا ندیده بودم، به هر حال آن بز را به محل مسجد آورده و آن را ذبح کرده و هر بیمارى که گوشت آن تناول کرد، با عنایت خداوند تبارک و تعالى و حضرت بقیه الله ارواحنا فداه شفا یافت.

ابو الحسن رضا، حسن مسلم را احضار کرده و منافع زمین را از او گرفت و مسجد جمکران را بنا کرد و آن را با چوب پوشانید.

سپس زنجیرها و میخ ها را با خود به قم برد و در خانه خود گذاشت، هر بیمار و دردمندى که خود را به آن زنجیرها میمالید، خداى تعالى او را شفاى عاجل مى فرمود، پس از فوت سید ابوالحسن، آن زنجیرها ناپدید شد و دیگر کسى آنها را ندید.

(تلخیص از کتاب نجم الثاقب، ص 383 تا 388)


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: محمد
سه شنبه 87/6/26 ساعت 4:56 عصر

مسجد مقدس جمکران افراط ها و تفریط ها :

تفریط ها :

1 – اصالت مسجد

گاهی شنیده می شود که " مسجد جمکران بر مبنای یک خواب بنا شده است و خواب حجیت ندارد " حال آنکه هر دو نکته این جمله مورد اشکال است

مسجد جمکران بر مبنای یک خواب بنا نشده است به طوری که در واقعه تشرف " حسن بن مثله جمکرانی " به محضر امام زمان ( عج ) می خوانیم که  ... ( داستان به طور کامل بعدا ذکر می شود )

و صحت ادعای حسن بن مثله با نشانه ای که امام ( عج ) قرار داده بودند ( شفا گرفتن بیماران پس از خوردن ولیمه ای خاص ) ثابت شد و نقل این واقعه از سوی شیخ صدوق موید دیگر آن است .

-          آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری در این باره گفته اند : داستان مسجد جمکران که در بیداری واقع شده در کتاب تاریخ قم از صدوق نقل شده است .

-          آیت الله بروجردی که مرد دقیق و ملایی بودند می فرمود : این داستان در زمان صدوق واقع شده و این که او نقل کرده است دلالت بر کمال صحت آن دارد .

همچنین امام زمان ( عج ) به حسن بن مثله جمکرانی فرمودند : به مردم بگو به این مکان ( مسجد جمکران ) رغبت داشته باشند و آن را عزیز دارند .

2 – عرض حاجت

مطابق دلایل روایی و مستندات تاریخی ، تمامی ائمه اطهار ( ع ) ( به جز حضرت حجت ( عج ) ) به شهادت رسیده و به مرگ طبیعی از دنیا نرفته اند بنابراین عرض حاجت به آن بزرگواران ، به مقتضای زنده و شنونده بودنشان ، ایراد عقلی و شرعی ندارد ، البته با این نیت که آنان ، مستقل در براورده کردن نیازهای ما نیستند بلکه به دلیل جایگاه برگذیده ای که نزد خداوند متعال دارند می توانند حاجت ما را بخواهند و شفاعت ما را بطلبند ، صد البته باید دانست که ابزار حاجت به محضر معصوم ( ع ) نیز همانند دعا به پیشگاه خداوند است که شاید اجابت شود و شاید صلاح در عدم اجابت آن باشد .

افراط ها :

1 – سفر به جمکران بدون زیارت حضرت معصومه ( س )

امام صادق ( ع ) : می فرمایند : ما اهل بیت حرمی داریم و آن سرزمین قم است و بانویی از فرزندان من به نام فاطمه در آن جا به خاک سپرده می شود ، هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود ( علامه مجلسی ، بحار الانوار ، ج 99 ، ص 267 )

امام رضا ( ع ) می فرمایند : هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند این است که مرا زیارت کرده است ( ذبیح الله محلاتی ، ریاحین الشریعه ، ج 5 ، ص 35 )

امام جواد ( ع ) می فرمایند : هر کس عمه ام را زیارت کند بهشت از آن اوست ( جعفر بن محمد بن بن قولویه القمی ، کامل الزیارت ، ص 324 )

اما با وجود این همه فضیلت برای زیارت این کوثر کویر متاسفانه مسجد جمکران برای برخی از علاقمندان اهل بیت ( ع ) وسیله سلب توفیق شده به طوری که دیده شده برخی کاروان های زیارتی ، زائران را مستقیم به مسجد جمکران می برند و دوباره به مبدا باز می گردانند بدون انکه توفیق زیارت حضرت معصومه ( س ) را داشته باشند .

بدون شک این پدیده از بزرگنمایی هایی حاصل شده که درباره " حاجت دهی در این مسجد" و نیز " پدیده ملاقات گرایی " صورت گرفته

2 چله گرفتن های غیر مستند

محدث نوری ( ره ) در کتاب شریف نجم الثاقب ، رفتن چهل شب چهارشنبه به مسجد سهله یا چهل شب جمعه به مسجد کوفه را از جمله عبادات مشروعه می داند ( میرزا حسین طبرسی نوری ، نجم الثاقب ، ص 838 )

و آنچه معلوم است چله نشینی ها و زیارت مسجدی دیگر در چهل شب خاص بجز مساجد ذکر شده  درباره جای دیگری هیچ سند مخصوصی وجود ندارد و هیچ  روایت ، توقیع یا دستوری درباره رفتن به مسجد جمکران در شب های چهارشنبه وجود ندارد حتی خود واقعه تشرف حسن بن مثله نیز در شب سه شنبه بوده و نه چهارشنبه

عبادت در مسجد جمکران ، همانند هر مسجد دیگری ، در هر یک از شب های هفته با فضیلت است و در شب و روز جمعه با فضیلت تر است

بنابراین کمترین آفت این چله گرفتن های بدون سند وقتی ظاهر می شود که افراد با هدف رسیدن به نتایج خاص ، این اعمال را که با مشقات مختلف انجام می دهند و وقتی پس از پایان آن ، نتیجه مورد نظرشان را نمی گیرند نسبت به بقیه معارف و دستورات دینی نیز بی اعتماد می شوند .

3 – چاه جمکران

علامه مجلسی در تحفه الزائر و سبزواری در مفاتیح النجاه آورده اند : هر کس حاجتش را به شکل کتبی ابراز کرد و آن را در ضریح یکی از ائمه ( ع ) بیندازد یا آنکه آن را ببندد و در رودخانه ، برکه یا چاهی عمیق بیاندازد و بداند که به حضرت صاحب الزمان ( عج ) خواهد رسید ( طبرسی ، نجم الثاقب ، ص 789 )

خود امام زمان ( ارواحنا فداه ) فرموده اند که : ما از حال شما بی اطلاع نیستیم و شما را فراموش نمی کنیم ( علامه مجلسی ، مهدی موعود ، ج 2 ، ص 594 )

به هر حال فلسفه این دستور هر چه باشد خصوصیتی برای چاه جمکران وجود ندارد و راز و نیاز با حضرت شفاهی صورت گیرد یا مکتوب در رود انداخته شود یا در سینه بماند به ایشان خواهد رسید

با امید آنکه با معرفت و  آگاهی بیشتری به زیارت مسجد جمکران برویم و التماس دعا .


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: محمد
دوشنبه 87/6/25 ساعت 5:0 عصر

با سلام

ببخشید قرار بود که سفرنامه 6 روزه سبلان را با عکس های آن روی وب قرار بدم اما یه کم دیر شد ، پس ببخشید و ان شاالله می نویسم

در ضمن با توجه به اینکه مقدار قابل توجهی از جستجو ها مربوط به ساختمان است یه سری مطالبی عمرانی را براتون قرار می دم از جمله گزارش کاراموزی که می تونید از لینک های زیر آن را دانلود کنید اول روی downloadfile کلیک کنید بعد در صفحه بعدی روی save file to your pc click here کلیک کنید

http://www.2shared.com/fadmin/3950165/e0fa3bc5/kar.doc کارآموزی

http://www.2shared.com/fadmin/3950183/971ab37e/karamoozi_1.DOC کاراموزی 1

http://www.2shared.com/fadmin/3950189/77cf5a60/karamoozi_2.DOC کارموزی 2

http://www.2shared.com/fadmin/3950192/f906b2a9/karamoozi_3.doc کاراموزی 3

 

کاراموزی : گزارش کاراموزی خودم است اما بدون عکس ( پی و نازک کاری )

کاراموزی 1 : گزارش کاراموزی دانشگاه بوشهر ( ساختمان بتنی )

کارموزی 2 : گزارشی جامعی است

کاراموزی 3 : گزارش کاراموزی دانشگاه آزاد ( ساختمان فولادی )

 

دیگر آنکه اگر مطالبی درباره مهندسی عمران ( مقاله،تحقیق،پروژه کاراموزی،فولاد و ... ) خواستید بگید که براتون بفرستم و یا روی وب قرار بدم همچنین اگر فرصتی داشتم می توانم پروژه فولاد هم انجام بدم .

 آخر آنکه یه سری مطلب دیگه توی آرشیو عمران وجود داره که می توانید مشاهده کنید

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: محمد
شنبه 87/6/16 ساعت 9:41 صبح

 

جز چهارم :

سوره آل عمران :

آیه 92 : هرگز به نیکی دست نمی یابید و از نیکان نمی شوید مگر این که از آنچه دوست می دارید انفاق کنید

آیه 101 : هر کس به قرآن و رسول خدا تمسک جوید به خدا تمسک جسته وهر کس به خدا تمسک جوید قطعا به راهی راست هدایت شده است

آیه 102 : ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا آن گونه که حق پروا کردن از اوست پروا کنید و به فرمان او همواره گردن نهید و مبادا جز در حالی که تسلیم اویید بمیرید

آیه 103 : همگی به ریسمان اللهی (قران و پیامبر) که شما را به خدا پیوند می دهد چنگ زنید و از اختلاف و پراکندگی بپرهیزید و نعمت خدا را برخود یاد کنید

آیه 104 : باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانده و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند اینانند که نیکبخت خواهند بود

آیه 122 : مومنان باید امورشان را به خدا واگذارند و فقط بر او توکل کنند

آیه 126 : ماجرای کمک خدا در جنگ بدر

آیه 128 : ( مشرکان ) ستمگرند و ستمگران سزاوار عذابند

آیه 130 : ای کسانی که ایمان آورده اید ربا را که با کاسته شدن اموال مردم به چندین و چند برابر افزایش می یابد مخورید و از خدا پروا کنید باشد که نیکبخت شوید

آیه 132 : خدا و پیامبر را فرمان برید ، باشد که مورد رحمت قرار گیرید

آیه 133 : به سوی آمرزشی از پروردگارتان و بهشتی که گسترده آن آسمان ها و زمین است و برای تقوا پیشگان آماده شده است بشتابید

آیه 134 : تقوا پیشگان کسانی اند که در آسایش و تنگی از اموال خود در راه خدا انفاق می کنند و خشم خود را فرو می خورند و از لغزش مردم در می گذرند ، اینان نیکوکارند و خدا نیکوکاران را دوست می دارد

آیه 135 : کسانی اند ( تقوا پیشگان ) که چون کار زشتی انجام دهند یا در اثر گناهی به خود ستم کنند خدا را به یاد می آوردند و برای گناهانشان آمرزش می طلبند و چه کسی جز خدا گناهان را می آمرزد ؟ و بر گناهانی که مرتکب شده اند اصرار نمی ورزند و می دانند ( که اصرار بر گناه باعث سبک شمردن فرمان خداست )

آیه 140 : خدا ستمکاران را دوست ندارد ( ماجرای جنگ احد )

آیه 142 : آیا گمان کرده اید که چون به دین حق گرویده اید همراه بر دشمنانتان پیروز می شوید و پنداشته اید بی آنکه آزمون شوید به بهشت می روید در حالی که خداوند هنوز مجاهدان شما را معلوم نساخته و صبر پیشگان را مشخص نکرده است

آیه 146 : خدا شکیبایان را دوست می دارد

آیه 148 : خدا نیکوکاران را دوست می دارد

آیه 152 : خدا دارای تفضل است و بر مومنان تفضل می کند ( ماجرای شکست در جنگ احد )

آیه 157 : اگر در راه خدا کشته شوید یا بمیرید قطعا خدا شما را می آمرزد و در پرتو رحمت خویش می آورد

آیه 159 : در تدبیر امور با آنان مشورت کن و چون بر کاری تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد و آنان را یاری می کند

آیه 160 : اگر خدا شما را یاری کند هیچ کس بر شما چیره نمی شود و اگر شما را واگذارد چه کسی بعد از او شما را یاری خواهد کرد ؟ پس مومنان باید تنها برخدا توکل کنند

آیه 172 : برای نیکوکاران و تقوا پیشگان پاداشی بزرگ خواهد بود

آیه 180 : کسانی که به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است بخل می ورزید و از آن در راه خدا انفاق نمی کنند گمان نبرند که آن برای ایشان خیر است بلکه برای آنان شر است زیرا روز قیامت آنچه را که بدان بخل ورزیده اید طوق گردنشان کنند ، آن روز میراث آسمان ها و زمین از آن خداست و خدا به آنچه کرده اید آگاه است

آیه 185 : هر کس از آتش دور نگاه داشته شود و او را به بهشت درآورند نیکبخت است و زندگی دنیا چیزی جز کالای فریب نیست

آیه 186 : اگر شکیبایی کنید و تقوا پیشه سازید از لغزش و سستی مصون می مانید و مردمی بااراده می شوید که شکیبایی از تصمیم قاطع در کارهاست

آیه 198 : کسانی که از کیفر پروردگارشان پروا کرده اند برای آنان در بهشت بوستان هایی انبوه از درختان خواهد بود که از زیر آن ها نهرها روان است و در آن جا جاودانه اند

آیه 200 : ای کسانی که ایمان آورده اید بر ناگواری ها و بر پرهیز از گناهان و اطاعت از خدا شکیبایی کنید و با اتکا به صبر و پایداری بر مقاومت خویش بیفزایید و در امو دین و دنیا با یکدیگر همبستگی داشته باشید و از عذاب خدا پروا کنید باشد که نیکبخت شوید

سوره نسا :

آیه 1 : ای مردم درباره همنوعان خود از پروردگارتان پروا کنید  حقوق یکدیگر را پاس بدارید- از (پایمال کردن حقوق) خویشاوندان خود نیز پروا کنید و همبستگی میان خود و آنان را محترم شمرید که خدا بر شما نگهبان است واعمال شما را برای پاداش و جزا محفوظ می دارد

آیه 2 : اموال یتیمان را به آنان بدهید و اموال نامرغوب خود را با اموال مرغوب آنان جابه جا نکنید و اموالشان را با ضمیمه کردن به اموال خود مخورید که آن گناهی بزرگ است

آیه 5 و 6 : درباره اموال یتیمان

آیه 11 و 12 : احکام ارث

آیه 17 : پذیرش توبه از سوی خدا برای کسانی است که از روی نادانی مرتکب گناه می شوند سپس به زودی ( پیش از آن که با مشاهده آثار مرگ فرصت را از دست بدهند ) توبه می کنند ، آنانند که خدا با رحمت  خود به سویشان باز می گردد و توبه شان را می پذیرد و خدا به راز دل ها داناست و توبه کنندگان واقعی را از غیر آنان باز می شناسد و کارهایش نیز همه از روی حکمت است

آیه 19 : نباید همسران خود را در تنگنا قرار دهید تا بخشی از آنچه را که مهرشان قرار داده اید در برابر طلاق دادن آنان باز ستانید -  با آن ها به نیکی معاشرت کنید و اگر آنان را خوش نمی دارید باز هم با آنان سازگاری کنید زیرا چه بسا شما چیزی را خوش نمی دارید ولی خداوند خیر فراوانی در آن قرار می دهد

آیه 23 : افراد ممنوعه در ازدواج


    نظرات دیگران ( )
<      1   2   3   4   5   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سفر دوباره
    یادداشت چهارم
    بدون شرح ...
    تست های روانشناسی
    مناجات با خدا
    یادداشت سوم
    سالگرد ساخت مسجد مقدس جمکران به دستور امام زمان ( عج )
    مسجد مقدس جمکران افراط ها و تفریط ها :
    گزارش کاراموزی ساختمان
    خلاصه ترجمه جز چهارم
    خلاصه ترجمه جز دوم و سوم
    مجموعه عکس های کعبه
    سخنان پیامبر (ص) درباره ماه مبارک رمضان در اواخر ماه شعبان
    جمعه زیباست چون یار آمدنیست
    عصر ظهور
    [همه عناوین(72)][عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  •  Atom 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • لینک دوستان من

  • لوگوی دوستان من

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  • آوای آشنا

  •